ABC handlowca

Dobry handlowiec powinien umieć nawiązywać kontakt, który będzie się opierał na zaufaniu i wiarygodności, budowaniu oraz utrzymywani długofalowych relacji z klientem oraz rozumieć i akceptować odmienne zdanie i opinie na poszczególne tematy osoby, którą chce przekonać do swojej oferty. Jednocześnie musi zachować jak największą efektywność sprzedaży. To z kolei związane jest z rozszerzeniem własnej umiejętności postrzegania oraz z rozwijaniem umiejętności myślenia w kategoriach bardziej złożonych, niż jeden klient, myślenia strategicznego, które będzie nawiązywało do całego procesu funkcjonowania przedsiębiorstwa. Istnieje kilka uniwersalnych sposobów, które w znaczący sposób mogą zwiększyć efektywność sprzedaży z zachowaniem lojalności klientów oraz zdobywaniem nowych. Oto najważniejsze z nich:

  • Rozmawianie z kompetentnymi osobami, czyli takimi, które są w stanie podjąć decyzje o kupnie asortymentu znajdującego się w naszej ofercie. Jeżeli chcemy zaoferować produkt, który sprawdzi się w innym przedsiębiorstwie oczywistym jest, że powinniśmy rozmawiać z prezesem, osoba najbardziej odpowiednią podczas podejmowania decyzji.
  • Wytworzenie dobrego wrażenia. Jeżeli osoba, która będzie naszym potencjalnym klientem odbierze nas pozytywnie, pewnym jest, że szanse na sprzedaż wzrosną, a my uzyskamy stałego i lojalnego klienta, który dodatkowo będzie polecał nasze produkty lub usługi innym osobom.
  • Rozpoznanie potrzeb klienta podstawą działania każdego handlowca. Dobry handlowiec podczas sprzedaży nie będzie się skupiał na wymienianiu pozytywnych cech towaru, ale na potrzebach klienta i opierając się na nich będzie dla niego szukał właściwego rozwiązania.
  • Po zapoznaniu się z potrzebami klienta handlowiec może przedstawić swoją ofertę w taki sposób, aby klient był przekonany, że zaspokoi ona jego potrzeby.
  • Kiedy przedstawimy ofertę, a klient będzie nią zainteresowany, co z pewnością zauważymy powinniśmy uprzejmie poprosić o dokonanie zamówienia. Nie powinniśmy czekać aż klient poprosi o nie nas, ponieważ kilka chwil może wystarczyć, na wycofanie się go z transakcji.

 

Zatem, czy już znasz ABC handlowca? Czy nadal chcesz pogłębić temat?

 

KH