Jak budować trwałe relacje z klientami?

Celem każdego handlowca powinny być zarówno zdobywanie klientów, jak również budowanie z nimi trwałych relacji i staranie się o to, aby nie odchodzili oni do konkurencji. Jak się okazuje nie zawsze cena jest powodem tego, że klient od nas odchodzi. Główną przyczyną jest to, że niewłaściwie o niego dbamy. Aby tego uniknąć warto zastosować w swojej działalności kilka zapobiegawczych środków, które pomogą uniknąć nam tego problemu. Należą do nich między innymi:

  • Bardzo ważnym elementem, do którego klienci przywiązują uwagę jest jakość produktów lub usług, które im oferujemy. Duża konkurencja na rynku powoduje, że towary niskiej jakości ich nie satysfakcjonują. Poruszając temat jakości należy również podkreślić to, że liczy się tu jakość, z jaką klient jest obsługiwany. Uprzejmy stosunek, dobre wrażenie pozytywnie wpływa na jego stan emocjonalny, co z kolei powoduje wzbudzenie u niego naszego zaufania, a tym samym zwiększa szanse na kupno naszej oferty. To bardzo ważne, aby wiedzieć, jak komunikować się z klientem.
  • Wiele osób decydując się na współpracę z daną firmą zwraca uwagę na to, w jaki sposób jest ona postrzegana przez innych. Jeżeli wypracujemy sobie prestiż, czyli pozytywny wizerunek nie tylko utrzymamy dotychczasowych klientów, ale również zdobywać będziemy kolejnych.
  • Programy lojalnościowe, który polega na wypełnieniu przez niego odpowiedniego formularza gdzie daje zgodę na posługiwanie się jego danymi osobowymi, które umożliwiają firmie informowanie go o nowych ofertach oraz korzystnych promocjach. W zamian firma daje mu możliwość korzystania z licznych zniżek oraz rabatów.
  • Obsługa po sprzedażowa. Jeżeli klient kupi od nas towar lub usługę nie powinno to dla nas oznaczać tego, że nie będzie on nas już interesował. Przeciwnie, jeżeli klient nie będzie zadowolony z zakupu z powodu wady towaru powinniśmy nie tylko pozwolić mu na reklamację, ale również w miarę możliwości mu w tym pomóc. Zakres oraz wysoki poziom obsługi po sprzedażowej pozytywnie wpływa na wizerunek firmy. Klient, który ma świadomość tego, że o niego dbamy z pewnością jeszcze niejednokrotnie do nas powróci.

KH